مراسم تقدیر از علی نصیریان

خانه » اخبار و نوشته ها » دسته‌بندی نشده » مراسم تقدیر از علی نصیریان
شرکت نقش رویای بهشت تولید فیلم و عکس تبلیغاتی برگزاری همایش و جشنواره عکاسی تبلیغاتی عکاسی صنعتی تیزر تبلیغاتی و صنعتی

مراسم تقدیر از علی نصیریان

انتشار: 15/12/30 برچسب ها :

شب گذشته مراسم بزرگداشت «بزرگ‌آقای هنر نمایشی ایران» به پاس یک عمر فعالیت هنری استاد علی نصیریان با حضور چهره‌های سرشناس عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم تقدیر از علی نصیریان بخاطر حضور مجدانه در عرصه هنر در سالن همایش های رایزن برگزار شد.

دلیل برگزاری این مراسم به نظر تقدیر از سال‌ها فعالیت او در عرصه سینما و تلویزیون بود که جدیدترین نمونه آن پیرو حضور در سریال پخش شده در بخش شبکه نمایش خانگی با عنوان «شهرزاد» صورت گرفته است. به همین دلیل گروهی از بازیگران و عوامل این سریال در این مراسم حضور داشتند.

مراسم بزرگداشت و تقدیر از علی نصیریان با عنوان «بزرگ آقای هنر نمایشی ایران» بخاطر حضور مجدانه در عرصه هنر در سالن همایش های رایزن برگزار شد.

دلیل برگزاری این مراسم که عصر روز گذشته برگزار شد تقدیر از سال‌ها فعالیت این استاد بازیگری در عرصه سینما و تلویزیون بود. فعالیت‌هایی که جدیدترین نمونه آن حضور در سریال پخش شده در بخش شبکه نمایش خانگی با عنوان «شهرزاد» صورت گرفته است.

*حسن فتحی: نصیریان هر بار جذاب‌تر بازی می‌کند

افشین صنایعی که از او به عنوان مسئول برگزاری این مراسم یاد شد در ابتدای این مراسم گفت: در سفر آلمان مقرر شد شرایطی فراهم آوریم تا از زحمت کشان عرصه هنر در حد توان‌مان تجلیل کنیم. برگزاری مراسم امشب به عنوان گام اول به پیشنهاد سرمایه‌گذاران برای استاد علی نصیریان برپا شد تا به این بهانه بزرگ آقای «شهرزاد» لقبی باشد برای این بازیگر پیشکسوت ایرانی که همیشه با هنرمندی بی نظیرش نقش های بی نظیر از خود به یادگار گذاشت.

سخنران بعدی این مراسم حسن فتحی بود که اینطور سخنانش را آغاز کرد: خوشحالم چهره های شاخصی که سال ها در هنر ایران درخشیدند امشب حضور دارند. همیشه به نسل جوان گفتم علی نصیریان کسی است که می تواند یک الگوی مناسب برایشان باشد. تا الان ۳بار با آقای نصیریان همکاری داشتم و معتقدم او هربار توانایی هایش بیشتر و بازی هایش جذاب تر می شود. بعد از «میوه ممنوعه» از خود پرسیدم نصیریان می تواند بعد از این نقشی فراتر ایفا کند؟ زمان گذشت تا «شهرزاد» آمد و من هر بار که سر صحنه و بعدها در تدوین و الان هم به عنوان بیننده بازی اش را می بینم مثل کسی که انگار چیز جدیدی کشف می کند از دیدنش لذت می برم. امروز مثل او در هنر کم داریم. امیدوارم نصیریان ها را بعد از این بیشتر داشته باشیم.

*محمدعلی کشاورز: نصیریان مثل فردوسی و مولوی و سعدی ماندگار است

محمدعلی کشاورز بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که علی رغم شرایط جسمانی اش به مراسم آمد و تا پایان نیز حضور داشت نیز در سخنانی گفت: سلام می کنم به ملت ایران که ما اگر کاری هم می کنیم به خاطر آنهاست. علی نصیریان نمایشنامه ای نوشت به نام «بلبل سرگشته» و آن را در پاریس روی صحنه برد که بسیار مورد توجه اهل فرهنگ و فرانسوی ها قرار گرفت. او هم می داند اگر کاری می کنیم برای ملت مان می کنیم و اگر چیزی یاد گرفتیم هم از ملت خودمان است. نصیریان همچون فردوسی، مولوی و سعدی نامش در تاریخ ثبت خواهد شد.

سخنران بعدی این مراسم هم امین تارخ بود که در سخنانی صریح گفت: امشب شب محترمی است و می دانم در چنین شرایطی گلایه کردن جایز نیست اما خوشحال تر بودم اگر این مجلس مملو از بازیگرانی بود که برای تجلیل از این بزرگمرد گردآمده‌اند. حرف زدن از نصیریان واقعا سخت است و من متنی آماده کردم تا راحت ترم حرف هایم را بگویم. امین تارخ در متنی که برای ستایش و تعریف از خاطرات مشترک با نصریان نوشته بود با این جمله سخنانش را به پایان برد: چه می‌شد به جای پخش سریالهای فعلی، «شهرزاد» به تلویزیون می‌آمد؟

*علی معلم: نصیریان مثل درخت ریشه‌داری است که نمی‌توان نادیده‌اش گرفت

علی معلم هم در سخنان کوتاهی که در تجلیل و بزرگداشت علی نصیریان داشت گفت: مشایخی، انتظامی، رشیدی و نصیریان کسانی هستند که جوانان زیر سایه شان رشد می کنند. نصیریان به پشتوانه استادی اش و تقدیر چندین نقش ماندگار بر صفحه سینما و تلویزیون به یادگار گذاشت. متاسفانه جوانان امروز به ۷۵ سالگی شان فکر نمی کنند. نصیریان مثل درخت ریشه داری است که هیچ دولت و تفکری نمی تواند او را نادیده بگیرد. افرادی از جنس او فخر ایران هستند.

این تهیه کننده سینمای ایران افزود: نصیریان باشعورترین وقت شناس ترین و بی توقع ترین هنرمندی بود که دیده ام. علاوه بر حرف های شیرینی که خاص این قبیل مراسم است ذکر این نکات را هم لازم دانستم چون معتقدم همه نیازمند تعلیم هستیم و اگر قرار باشد بزرگ آقایی دیگر ظهور کند باید از چنین کسی رفتار درست را یاد بگیرد امیدوارم بیشتر از تشویق و کف زدن با عمل به نصیریان احترام بگذاریم. او به ما یاد داد چیزی که امروز هستیم مهم نیست ادامه راه را باید درست طی کنیم. امیدوارم جوانان از موهبتی که کنارشان دارند درس بگیرند و زیر سایه شان به جایی برسند.

رسول نجفیان هم پیوست این سخنان گفت: جز تواضع از نصیریان چیزی ندیدم. چون همیشه شنیده بودم ایشان سروقت حاضر می شود یکبار زمان فیلمبرداری «پول خارجی» خواستم زود بروم که قبل از ایشان سر لوکیشن باشم. هوا برفی و سرد بود و هنوز گروه گریم هم نرسیده بودند اولین چیزی که نظرم را جلب کرد دیدم علی نصیریان پشت در اتاق گریم قدم می زند و منتظر رسیدن بقیه دوستان است.

احترام برومند همسر داود رشیدی که به دلیل کسالت این بازیگر، تنها در مراسم حضور داشت ضمن عذرخواهی از غیبت رشیدی متنی از سوی این بازیگر درباره خاطرات و همکاری هایی که رشیدی و نصیریان داشتند قرائت کرد.

در ادامه این بزرگداشت کلیپی با سخنانی از داریوش مهرجویی، جمشید مشایخی، عبدالله اسکندی ، فرهاد آئیش و دیگر چهره‌های سرشناس فرهنگی و هنری پخش شد و اجرای ترانه هایی از حجت اشرف زاده و گروه موسیقی همراهش بخش‌های دیگر این مراسم بود.

*علی نصیریان: از برگزاری چنین مراسمی شرمگین شدم

بازیگر نقش «بزرگ آقا» در سریال شهرزاد گفت: شاید جوابش برایم سخت بود اما من دل سپرده بودم و پول و شهرت برایم اهمیتی نداشت. اولین دستمزدم را هم شب آخر نمایش گرفتم. بعد از یک ماه از ۳۰ تومانی که به من دادند واقعا خجالت زده شدم چون احساس می کردم من باید شاگردی کنم نه اینکه پولی بگیرم. متاسفانه امروز جوانان در اولین قدم شهرت و پول و چیزهای دیگر را مطرح می کنند. امروز هم از برگزاری چنین مراسمی واقعا شرمگین شدم. این مراسم را باید برای تهیه کنندگان و همه عوامل «شهرزاد» برگزار کرد که همت کردند «شهرزاد» خلق شود.

علی نصیریان با دیدن این تصاویر گفت: وقتی دوستانم را دیدم حال و هوایم خوب شد. از سال ۱۳۲۹ که وارد اولین کلاس تئاتر شدم تا امروز که «شهرزاد» را کار کردم بدون اغراق دل سپرده نقش و نمایش بودم. اینکه دوستان از وقت شناسی و مسایل دیگر می گویند تنها جزیی از اصل بازیگری هستند و به خاطر این است که به کارمان احترام می‌گذاریم. آن سال‌ها در تئاتر «قائم مقام فراهانی» به من یک نقش فرعی نعش‌کش داده بودند که یک شمعدان هم دستم می‌گرفتم. تئاتر ما ساعت ۸ شروع می‌شد و من از ساعت ۴ می‌رفتم. گریمور آن نمایش به من می گفت تو می خواهی یک شمعدان دستت بگیری و یک لحظه رد شوی برای چه هر روز از ساعت ۴ اینجا می‌ایستی؟

علی نصیریان همچنین در ادامه اظهاراتش گفت: خدارا شکر می کنم که از این دل سپردگی مزدم را گرفتم. همین که مردم از ما راضی باشند نهایت مزد است. سال ۲۹ هیچوقت فکر نمی کردم کسانی برای من بزرگداشت بگیرند. الان هم خجالت زده‌ام و تنها می گویم که من نماینده همه بازیگران «شهرزاد» هستم. تک تک بچه ها در یک مجموعه کارشان را آنقدر خوب انجام دادند که باعث دیده شدن من شدند. آنها مجموعه ای ساختند تا من به اینجا برسم.

این استاد بازیگری سینما و تئاتر در پایان سخنانش گفت: بسیار تشکر می کنم از محمدعلی کشاورز که با همه مشکلاتش آمد و من را شاد کرد. همچنین از امین تارخ که امشب حضور دارد. یادی می کنم از عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی و داود رشیدی. من به حمایت حسن فتحی بود که اینجا ایستادم.

در پایان مراسم بزرگداشت «بزرگ آقای هنر نمایشی ایران» تابلویی از تصویر وی با امضای همه حاضران به نصیریان تقدیم شد و سپس با حضور مصطفی زمانی دیگر بازیگر سریال شهرزاد به بهانه پیوند ستاره جوان و نسل ابرقدرت هنر، کیک مراسم بریده شد.

علی زندوکیلی، برانکو ایوانکویچ، شمس لنگرودی، مهدی پاکدل، خشایار اعتمادی، سروش صحت، الهام حمیدی، جواد نکونام، آرش برهانی، مهرداد میناوند، هوشنگ گلمکانی، سارا منجزی، افشین پیروانی، مصطفی زمانی و امیرحسین رستمی از دیگر مهمانان سرشناس حاضر در این مراسم بودند.

انتهای پیام/ن

http://fna.ir/BUZW6Z