آغاز رقابت مردمی عکس‌های منتخب جشنواره «هشت»

خانه » اخبار و نوشته ها » آغاز رقابت مردمی عکس‌های منتخب جشنواره «هشت»
رویای بهشت نقش رویای بهشت جشنواره عکس هشت

آغاز رقابت مردمی عکس‌های منتخب جشنواره «هشت»

انتشار: 17/08/19 برچسب ها :

پس از برگزاری نمایشگاه عکس‌های منتخب جشنواره عکس تلفن همراه «هشت»، این عکس‌ها از امروز مورد قضاوت و داوری مردم قرار می‌گیرند تا تکلیف ۸ عکس منتخب مردمی مشخص شود.

به گزارش روابط عمومی جشنواره عکس «هشت»، همزمان با روز جهانی عکاسی (۱۹ آگوست/ ۲۸ مرداد) رقابت آثار منتخب جشنواره عکس هشت در فضای مجازی آغاز شد.
طی این فرآیند، ۸۰ عکس منتخب داوران در صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی جشنواره منتشر می‌شوند، در طول این مدت عکس‌هایی که بیشترین توجه کاربران را از طریق کامنت‌های عکاسانه در اینستاگرام و بیشترین بازدید از طریق تلگرام را داشته باشند، بررسی و ۸ عکس برگزیده از دید مردم معرفی خواهند شد.
به صاحبان هر یک از عکس‌های برگزیده، مبلغ ۵ میلیون ریال به عنوان کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا می‌شود.
علاقه‌مندان برای مشاهده عکس‌ها می‌توانند به صفحه ۸_aks در اینستاگرام و کانال تلگرامی eightphoto مراجعه کنند.
بر اساس این گزارش، در نخستین جشنواره عکس تلفن همراه «هشت» ۱۰ هزار و ۸۰۰ عکس از سوی یکهزار و ۴۲ عکاس به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. پس از داوری توسط ساعد نیکذات، کیارنگ علائی و محسن زین‌العابدینی، ۸۰ اثر به عنوان منتخب انتخاب شدند و نفر اول «الناز قندفروش»، «صادق ذباخ» و «امین فائضی» رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. اثر «مجید حامدحق‌دوست» نیز شایسته تقدیر شناخته شد.
نمایشگاه آثار منتخب جشنواره «هشت» در باغ‌موزه قصر برپا شد. شهرام بابایی (مدیر هنرهای تجسمی و امور موزه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران)، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران، مجید ملانوروزی (مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حمید کارگر (استاد رسانه و معاون وزیر صنعت معدن و تجارت)، آیت‌الله سیدمحمد قائم‌مقامی (استاد حوزه و دانشگاه) و مجید ابهری (استاد دانشگاه و رفتار‌شناس) از جمله افرادی بودند که از این نمایشگاه بازدید کردند.
نخستین جشنواره عکس تلفن همراه «هشت» به دبیری وجیه‌اله شیرمحمدی با موضوع فرهنگ زیارت از سری برنامه‌های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) است که توسط نقش رویای بهشت برگزار می‌شود.